onsdag 7. mai 2008

Et fint lite vårdikt...

Siden vi befinner oss i vårens vakreste periode, så tenkte jeg at jeg skulle finne et fint lite dikt som nettopp handlet om vår!

Dette diktet heter "April", og er et nydelig dikt på 4 strofer. Jeg tror at temane i diktet er selvfølgelig vår, men også erotikk. Jeg liker dikt best når forfatteren prøver å skjule et tema med et annet tema, og det er nettopp derfor jeg valgte dette diktet!

April

tulipanene var gule
som morgenen
sølt utover hennes kinn

hun klaget ikke
over mine sukk
motsa heller ikke seg selv
mens solen steg
og dekket oss
og vi sang
.

men tulipanene
kunne også bli røde
om vi virkelig ønsket
om vi pleiet vår lidenskap
- hvorfor lidenskap?
ingen led
kun timene
som talte førvåren
vi skulle prise
- gjorde vi ikke?

tulipanene forble slik de var
solen størknet
og vi ?
vi
oss





(Dette er altså da mitt valgfrie innlegg)

1 kommentar:

Nereiden sa...

Hahaha XD Skrevet det sjæl eller?
neida...

Men enig der, altså. Et veldig fint dikt. Også så deg;) Likte det diktet jeg også!